Traffic & transportation

Plataforma por el Ferrocarril Directo Madrid-Aranda-Burgos línea 102 -ryhmän puolesta, Madrid–Aranda–Burgos-rautatielinjan uudelleen avaamisesta Espanjassa

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että vuonna 1968 avattu rautatie Madridin, Arandan ja Burgosin välillä on ollut suljettuna tavaraliikenteeltä kahdeksan vuoden ajan. Hän katsoo, ettei Espanjan rautatieinfrastruktuurista vastaava viranomainen ADIF ole tehnyt oikeanlaisia selvityksiä, ja kehottaa ottamaan linjan prioriteetiksi Euroopan tasolla (osana Yhdistyneestä kuningaskunnasta Algecirasiin ulottuvaa E-5-käytävää), koska se olisi elintärkeä yhteys Kastilia ja Leónin alueen ja Madridin välillä. Hän kehottaa käyttämään rautatietä Algecirasin ja Irúnin välisen tavaraliikenteen tehostamiseen, koska nykyisin vain kolme prosenttia Algecirasin, Madridin ja Irúnin välisestä vuotuisesta tavaraliikenteestä (yhteensä 768 miljoonaa tonnia) kulkee raiteilla.