Traffic & transportation

Namens het "Plataforma por el Ferrocarril Directo Madrid-Aranda-Burgos línea 102", over de heropening van de spoorlijn tussen Madrid, Aranda en Burgos in Spanje

Petitioner
3 supporters 3 in European Union

Collection finished

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener beklaagt zich erover dat de spoorlijn tussen Madrid, Aranda en Burgos, die in 1968 werd geopend, al acht jaar gesloten is voor goederenvervoer. Hij stelt dat ADIF, de Spaanse autoriteit voor spoorweginfrastructuur, niet de juiste studies heeft uitgevoerd en dringt erop aan dat deze lijn, die een belangrijke verbinding zou zijn tussen Madrid en de regio Castilië en León, wordt behandeld als een prioriteit op Europees niveau (d.w.z. een deel van de E-5-as van het Verenigd Koninkrijk tot Algeciras). Hij vraagt dat het spoor wordt gebruikt om het vrachtvervoer per trein tussen Algeciras en Irún te stimuleren, aangezien momenteel slechts voor 3 % van de 768 miljoen ton vracht die jaarlijks tussen Algeciras, Madrid en Irún wordt vervoerd, gebruikgemaakt wordt van spoor.

Link to the petition

Image with QR code