Traffic & transportation

For "Ligue de Défense des Conducteurs", om forslag til forordning om generel sikkerhed ved køretøjer og beskyttelse af bløde trafikanter

Petitioner
3 supporters 3 in European Union

Collection finished

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren har nogle bemærkninger til forslaget til Europa-Parlamentets og Rådets forordning om krav til typegodkendelse af motorkøretøjer og påhængskøretøjer dertil samt systemer, komponenter og separate tekniske enheder til sådanne køretøjer for så vidt angår deres generelle sikkerhed og beskyttelsen af køretøjspassagerer og bløde trafikanter (COM(2018)0286 - 2018/0145/COD). Forslaget fastsætter specifikke krav til avancerede sikkerhedsstandarder, som passagerkøretøjer bør have for at være tilladt på det indre marked. Andrageren mener, at selv om forslaget indeholder legitime krav for at øge trafiksikkerheden, vil den dataindsamling, der er forbundet med visse køretøjskarakteristika, underminere borgernes ret til privatlivets fred. Desuden anfører andrageren, at de forskellige sikkerhedsanordninger, der er nævnt i forslaget, i sidste ende kan føre til, at chauffører ikke påtager sig ansvaret for at køre sikkert. Andrageren anmoder derfor Europa-Parlamentet om at ændre forslaget ved at tage hensyn til disse bemærkninger og mere specifikt for at give afkald på udstyr til indsamling af data.

Link to the petition

Image with QR code