Traffic & transportation

1. Launched June 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Ik zou graag zien dat een EU-brede maximumsnelheid van 130 km / u op snelwegen wordt gehaald.

Reason

Een snelheidslimiet verhoogt de verkeersveiligheid en vermindert verkeersstress. autorijden in Nederland is meer ontspannen dan in Duitsland. Bovendien zijn er in landen met een beperkte snelheid geen chauffeurs die met een snelheid van 200 km / u op de linkerrijstrook rijden en daardoor auto's die op de linkerrijstrook met 130 km / h rijden onnodig in gevaar brengen. Zie https://www.spiegel.de/auto/aktuell/tempolimit-mit-130-km-h-sinken-die-unfallzahl-dratisch-a-1249595.html. (Website in het Duits).

Helaas zijn er in de EU nog steeds landen waar je harder dan 130 km / u kunt rijden. In Polen kun je 140 km / u rijden, in Duitsland is er helemaal geen maximumsnelheid. Bron: https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrlösungen-ausland/tempolimits-ausland/ (interactieve kaart) (website in het Duits).

Daarnaast beschermt een snelheidslimiet de Klma. Zie https://www.tagesschau.de/inland/tempolimit-umweltamtbundes-studie-101.html#:~:text=Jetzt%20legt%20das%20Umweltbundesamt%20eine,auf%20Autobahnen%20in%20Deutschland%20berechnet.&text=Ein%20Tempolimit%20w%C3%BCrde%20demnach%20den%20Aussto%C3%9F%20von%20Treibhausgasen%20deutlich%20mindern. (website in het Duits).

Thank you for your support, Daniel Schlitt from Monheim am Rhein
Question to the initiator