Traffic & transportation

1. Launched June 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Jeg vil gerne se en EU-dækkende maksimalhastighed på 130 km / t på motorveje.

Reason

En hastighedsgrænse øger trafiksikkerheden og reducerer trafikbelastningen. kørsel i Holland er mere afslappet end i Tyskland. Derudover er der i lande med begrænset hastighed ingen chauffører, der kører i den venstre bane i 200 km / t og dermed unødigt truer biler, der kører i den venstre bane med 130 km / t. Se https://www.spiegel.de/auto/aktuell/tempolimit-mit-130-km-h-sinken-die-unfallzahl-dratisch-a-1249595.html (websted på tysk).

Desværre er der stadig lande i EU, hvor du kan køre hurtigere end 130 km / t. I Polen kan du køre 140 km / t, i Tyskland er der overhovedet ingen hastighedsgrænse, bare en "hastighedsgrænse". Kilde: https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrlösungen-ausland/tempolimits-ausland/ (interaktivt kort). (Websted på tysk)

Derudover beskytter en hastighedsgrænse Klma. Se venligst.https://www.tagesschau.de/inland/tempolimit-umweltamtbundes-studie-101.html#:~:text=Jetzt%20legt%20das%20Umweltbundesamt%20eine,auf%20Autobahnen%20in%20Deutschland%20berechnet.&text=Ein%20Tempolimit%20w%C3%BCrde%20demnach%20den%20Aussto%C3%9F%20von%20Treibhausgasen%20deutlich%20mindern. (Websted på tysk)

Thank you for your support, Daniel Schlitt from Monheim
Question to the initiator