Traffic & transportation

0% from 1.000.000 for quorum
  1. Launched June 2020
  2. Time remaining > 9 Wochen
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Jeg vil gerne se en EU-dækkende maksimalhastighed på 130 km / t på motorveje.

Reason

En hastighedsgrænse øger trafiksikkerheden og reducerer trafikbelastningen. kørsel i Holland er mere afslappet end i Tyskland. Derudover er der i lande med begrænset hastighed ingen chauffører, der kører i den venstre bane i 200 km / t og dermed unødigt truer biler, der kører i den venstre bane med 130 km / t. Se https://www.spiegel.de/auto/aktuell/tempolimit-mit-130-km-h-sinken-die-unfallzahl-dratisch-a-1249595.html (websted på tysk).

Desværre er der stadig lande i EU, hvor du kan køre hurtigere end 130 km / t. I Polen kan du køre 140 km / t, i Tyskland er der overhovedet ingen hastighedsgrænse, bare en "hastighedsgrænse". Kilde: https://www.adac.de/verkehr/recht/verkehrlösungen-ausland/tempolimits-ausland/ (interaktivt kort). (Websted på tysk)

Derudover beskytter en hastighedsgrænse Klma. Se venligst.https://www.tagesschau.de/inland/tempolimit-umweltamtbundes-studie-101.html#:~:text=Jetzt%20legt%20das%20Umweltbundesamt%20eine,auf%20Autobahnen%20in%20Deutschland%20berechnet.&text=Ein%20Tempolimit%20w%C3%BCrde%20demnach%20den%20Aussto%C3%9F%20von%20Treibhausgasen%20deutlich%20mindern. (Websted på tysk)

Thank you for your support, Daniel Schlitt from Monheim
Question to the initiator

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/petition/online/generel-hastighedsgraense-i-eu/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET