Foreign affairs

Yhdysvaltojen kansalaisten viisumivapaan EU:hun matkustamisen ja joidenkin EU:n jäsenvaltioiden kansalaisiin Yhdysvaltoihin matkustettaessa sovellettavan viisumivaatimuksen epäyhdenmukaisuudesta

petitioner
1 Supporter 1 in European Union
Collection finished
  1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Neljän EU:n jäsenvaltion (Bulgaria, Kroatia, Kypros ja Romania) kansalaisilta vaaditaan edelleen viisumia Yhdysvaltoihin matkustettaessa, koska valtiot eivät ole vielä liittyneet Yhdysvaltojen viisumivapausohjelmaan. Kaikkien jäsenvaltioiden on kuitenkin sallittava Yhdysvaltojen kansalaisille 90 päivän rajoitukseton oleskelu alueellaan. Vetoomuksen esittäjän mukaan tämä on vastoin EU:n lainsäädäntöä. Hän pyytää tarkistamaan käytäntöjä siten, että myös Yhdysvaltojen kansalaisilta vaaditaan viisumi 90 päivän oleskelua varten siihen saakka, kunnes kyseiset neljä jäsenvaltiota hyväksytään Yhdysvaltojen viisumivapausohjelmaan.