Construction

Palmaria-APS-yhdistyksen puolesta, ja 4 allekirjoittanutta, Palmarian saaren kunnostamista koskevan toimintasuunnitelman vastustamisesta

Petitioner
4 supporters 4 in European Union

Collection finished

4 supporters 4 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjät vastustavat menettelyä toimintasuunnitelman (”yleissuunnitelma”) hyväksymiseksi osana valtion, alueellisen ja paikallisen tason kuulemisia Palmarian saaren elvyttämiseksi ja kehittämiseksi (La Spezian lahti). Tähän liittyen he toteavat seuraavaa: a)saari, sekä sen maa- että merialueet, on osa Portoveneren alueen luonnonpuistoa (se kuuluu Natura 2000 -verkostoon); b) luontotyyppi ja eräät kotoperäiset kasvilajit kuuluvat luontotyyppidirektiivin (92/43/EY) soveltamisalaan; c)yleissuunnitelmalla kätketään suunnitelma, joka avaisi oven suurelle määrälle korkeatasoisia hotelleja ja asuntoja ja häiritsisi saaren nykyistä käyttötarkoitusta, jossa keskitytään enimmäkseen päivämatkalaisiin ja kulttuurin ystäviin; saarella on nyt hyvin pieni asuinalue. Tarkoituksena on välttää se, että Palmarian saaren kaupunkisuunnittelun uudistamisesta tehtäisiin strateginen ympäristöarviointi, puhumattakaan keskustelusta ja yleisön osallistumisesta (direktiivin 2001/42/EY mukaisesti). Vetoomuksen esittäjät katsovat erityisesti, että Euroopan unionin tuomioistuimen oikeuskäytäntöä (asia C160–17, tuomio 7/6/18) voidaan soveltaa myös kyseiseen yleissuunnitelmaan Palmarian saaren kunnostamiseksi. Vetoomuksen esittäjät huomauttavat lopuksi, että eri yhdistysten vaihtoehtoiset ehdotukset, jotka tehtiin ennen yleissuunnitelmaa vaiheessa, johon yleisöllä oli mahdollisuus osallistua, eivät sisältyneet kyseiseen suunnitelmaan, eikä niitä edes otettu huomioon teknisessä raportissa eikä perusteluissa. Näin ollen ne katsovat, että myös yleisön osallistumista koskevaa EU:n lainsäädäntöä (direktiivi 2003/35/EY) on rikottu. Kaikista edellä mainituista syistä hän vaatii rikkomusmenettelyn käynnistämistä.

Link to the petition

Image with QR code