Administração

På vegne af Union Syndicale Luxembourg, med 90 medunderskrivere, om formodet forskelsbehandling og manglende overholdelse af arbejdsrettigheder i de europæiske institutioners daginstitutioner

A petição é dirigida a

0 Assinaturas

Colecta finalizada

0 Assinaturas

Colecta finalizada

1. Iniciado 2020
  2. Colecta finalizada
  3. Preparar submissão
  4. Diálogo com o destinatário
  5. Decisão

Esta é uma petição online do Parlamento Europeu.

A reencaminhar
Esta petição também está disponível em Português .

Petition richtet sich an: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Andrageren repræsenterer de kontraktansatte, der er ansatte i henhold til luxembourgsk ret, og de midlertidigt ansatte, der arbejder i de europæiske institutioners Crèches-Garderies (daginstitutioner) i Luxembourg. De anmoder Den Europæiske Unions myndigheder om at støtte de foranstaltninger, de af flere grunde anser for nødvendige. De anmoder om ligebehandling med hensyn til arbejdsvilkår som reguleret af Storhertugdømmet Luxembourg samt om at sikre i det mindste respekten for de nationale love og kollektive arbejdsaftaler for de ansatte i sektoren for støtte og pleje og den sociale sektor (CCT SAS). De forlanger at få afskaffet tilfælde af social dumping med henblik på at sikre princippet om "lige arbejde, lige løn" og bringe de uensartede arbejdsvilkår til ophør. I mere end 10 år har der eksisteret adskillige kontrakttyper i Crèches-Garderies: ansatte under national ret, kontraktansatte klassificeret i henhold til deres arbejdsgiver (ansættelsesgruppe III i Europa-Parlamentet, ansættelsesgruppe II i Europa-Kommissionen), midlertidige arbejdstagere med langsigtet kontrakt (i visse tilfælde med en varighed af flere år), eksterne tjenesteydere og selvstændige. I 2014 fik den interne medarbejderrepræsentation (Union Syndicale Luxembourg) mandat til at repræsentere andragerne og til at træffe de nødvendige foranstaltninger med henblik på at finde en løsning på denne situation.

Link para a petição

Imagem com código QR

Deslizamento destacável com código QR

fazer o download (PDF)

Detalhes da petição

Petition gestartet: 25/02/2020
Petition endet: 24/02/2021
Região: União Europeia
Categoria: Administração

Ainda não há nenhum argumento a favor (PRO).

Ainda não há nenhum argumento CONTRA.

Ajude a fortalecer a participação cívica. Queremos que as suas preocupações sejam ouvidas, permanecendo independentes.

Apoiar agora