Welfare

Over vermeende ongelijke behandeling op grond van een handicap van een familielid

Petitioner
4 supporters 4 in European Union

Collection finished

4 supporters 4 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

De familieleden van indiener - zijn vader en broer - zijn personen met een handicap. Als persoon die langdurig indirect gehandicapt is, heeft hij geprobeerd een baan te vinden via de OAED (Griekse Organisatie voor Arbeidsbemiddeling) of via de ASEP (Hoge Raad voor de selectie van ambtenaren), op basis van de wet ter bescherming van kwetsbare sociale groepen. Zijn sollicitatie is volgens hem niet naar behoren behandeld en hij heeft geen werk gevonden. Indiener verwijst naar de door Griekenland in 1994, 1998 en 2016 vastgestelde verordeningen die betrekking hebben op de beroepsuitoefening en de wedertewerkstelling van kansarme personen. Hij stelt dat de wettelijke bepalingen niet voldoen aan het beginsel van gelijke behandeling en niet in overeenstemming zijn met de internationale verdragen inzake de rechten van personen met een handicap, noch met het Internationaal Arbeidsverdrag, en dat de Griekse autoriteiten de kaderrichtlijn inzake gelijkheid van de EU (78/2008) niet naar behoren ten uitvoer hebben gelegd.

Link to the petition

Image with QR code