Welfare

Oletetusta eriarvoisesta kohtelusta perheenjäsenen vammaisuuden perusteella

Vetoomuksen esittäjän perheenjäsenet (hänen isänsä ja veljensä) ovat vammaisia, ja vetoomuksen esittäjä, johon vammaisuus on vaikuttanut epäsuorasti useita vuosia, on yrittänyt työllistyä OAED:n (kreikkalainen työvoiman työllistämiselin) ja ASEP:n (Kreikan valtionhallinnon henkilöstön ylin valintaneuvosto) kautta haavoittuvimmassa asemassa olevia yhteiskunnallisia ryhmiä suojelevan lain perusteella. Vetoomuksen esittäjän mielestä hänen hakemustaan ei käsitelty asianmukaisesti, eikä hän ole saanut hakemiaan työpaikkoja. Vetoomuksen esittäjä lainaa Kreikan vuosina 1994, 1998 ja 2016 antamia asetuksia, jotka koskevat heikommassa asemassa olevien henkilöiden työllistymistä ja uudelleentyöllistymistä. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että lainsäädännössä ei noudateta tasa-arvoisen kohtelun periaatetta, kansainvälisiä yleissopimuksia vammaisten henkilöiden oikeuksista eikä työoikeutta koskevaa kansainvälistä sopimusta ja että Kreikan viranomaiset eivät ole panneet EU:n yhdenvertaisen kohtelun puitedirektiiviä (2000/78/EY) asianmukaisesti täytäntöön.