Culture

Over schending die begaan zou zijn van de consumentenrechten met betrekking tot geannuleerde vakanties, vluchten en gebeurtenissen tijdens de COVID-19-crisis

Indienster is tegen het besluit om aan consumenten vouchers te verstrekken voor geannuleerde vakanties, vluchten en gebeurtenissen als gevolg van de coronacrisis. Hoewel de coronacrisis voor bedrijven een uitdaging vormt, zou het onjuist zijn om consumentenrechten die al jaren gelden, op te schorten of af te schaffen. Indienster is voorstander van een voorstel van de Duitse consumentenorganisaties: een fonds voor de reissector, dat wordt gedekt door openbare kredieten, dat zorgt voor liquiditeit voor reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen die risico lopen. Zij verzoekt het Europees Parlement om steun voor de oprichting van dit fonds, ter bescherming van de rechten van de consument. Tot slot vraagt ze hulp voor culturele ondernemingen, die dringend behoefte hebben aan financiële steun.