Over een voorstel voor de bestrijding van bosbranden in de EU

Het verzoekschrift betreft de bosbranden van juli 2018 in Griekenland, waarbij minstens 87 mensen om het leven kwamen.Indiener is van mening dat de bevoegde organen van de Europese Unie specifieke maatregelen moeten nemen om bosbranden in de lidstaten te bestrijden. Deze maatregelen moeten bindend zijn voor de lidstaten, teneinde mensenlevens, het milieu en eigendommen te beschermen.Hij stelt voor dat er een groot aantal luchtvaartuigen wordt gekocht, bijvoorbeeld van het type Canadair, die worden bediend door gekwalificeerd personeel in vaste dienst dat gestationeerd is in de landen waar het risico op bosbranden het grootst is, vooral tijdens de zomermaanden, en dat er op deze manier dus een gemeenschappelijke Europese luchtmachtbrandweer wordt opgericht.