Over de vermeende onjuiste toepassing van het EU-recht met betrekking tot oneerlijke contractvoorwaarden in Bulgarije

Petition is addressed to

0 signatures

0 signatures

This petition is also available in English .

Petition is addressed to: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Indiener beklaagt zich over het gebrek aan harmonisatie tussen het Bulgaarse wetboek van burgerlijke rechtsvordering en het EU-recht, met name Richtlijn 93/13/EEG van de Raad van 5 april 1993 betreffende oneerlijke bedingen in consumentenovereenkomsten en artikel 47 van het Handvest van de grondrechten van de Europese Unie. Indiener heeft schulden en er is een rechtszaak tegen hem aangespannen. Indiener stelt dat hem het recht op verdediging is ontnomen. Hij zegt dat particuliere deurwaarders handhavingsacties uitvoeren zonder hiervoor de nodige toestemming te hebben verkregen. Zijn pogingen om de bevoegde overheidsinstanties in Bulgarije hierop te attenderen en hen te informeren over deze wanpraktijken waren tot op heden tevergeefs. Volgens indiener is er geen mogelijkheid om de acties van de deurwaarders voor de rechter aan te vechten en wordt er in Bulgarije geen effectief toezicht gehouden op deze deurwaarders.

Tear-off stub with QR code

Petition details