Διοίκηση

On empowering the EU to address global challenges, from COVID-19 to social, economic and climate crisis

Η αναφορά απευθύνεται σε

5 Υπογραφές

Η συλλογή ολοκληρώθηκε

5 Υπογραφές

Η συλλογή ολοκληρώθηκε

1. Ξεκίνησε 2020
  2. Η συλλογή ολοκληρώθηκε
  3. Προετοιμασία υποβολής
  4. Διαλόγο με τον παραλήπτη
  5. Απόφαση

Πρόκειται για μια ηλεκτρονική αναφορά του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου .

Προώθηση
Αυτή η αναφορά είναι επίσης διαθέσιμη σε Ελληνικά .

Petition richtet sich an: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan parlamenttia ottamaan käyttöön tarkoituksenmukaiset mekanismit jatkaakseen työtään ja järjestääkseen tilaa kaikkien mahdollisten välineiden luomiselle, sillä yksikään valtio ei voi yksin selviytyä covid-19-viruksesta. EU:n on otettava johtava asema ja laadittava suunnitelma ja konkreettisia toimia tämän maailmanlaajuisen haasteen ratkaisemiseksi. Vetoomuksen esittäjien mielestä EU:n nykyinen toimielinjärjestelmä on osoittanut heikkoutensa, ja sen on Euroopan parlamentti etunenässä käynnistettävä aloite EU:n demokraattista uudistamisesta, jotta se olisi tehtävässään tarkoituksenmukainen. Vetoomuksen esittäjien mielestä tämän uudistuksen olisi koostuttava viidestä pilarista. Niihin sisältyy järjestelmällisiä EU:n vastatoimia covid-19-kriisiin niin, että korostetaan hätätoimenpiteiden tarvetta ja oikeusvaltioperiaatteen kunnioittamista. Tehostetaan EU:n terveydenhuolto- ja väestönsuojeluvälinetä ja tautien äkilliseen puhkeamiseen tarvittavia valmiuksia. Pannaan täytäntöön kaikki talous-, finanssi- ja rahapoliittiset toimenpiteet, joilla voidaan vapauttaa resursseja ja ottaa käyttöön EU:n toimia kansalaisten tukemiseksi pandemian seurauksien käsittelyssä. Muokataan kohti Euroopan tulevaisuutta käsittelevän konferenssin ensimmäisiä vaiheita niin, että se on julkinen kokous. Laaditaan maailmanlaajuinen mekanismi epidemioiden ja pandemioiden ehkäisemiseksi ja niiden kohtaamiseksi.

Σύνδεσμος προς την αναφορά

Εικόνα με κωδικό QR

Δελτίο αποκοπής με κωδικό QR

κατεβάσετε (PDF)

Στοιχεία για το ψήφισμα

Petition gestartet: 16/05/2020
Petition endet: 15/05/2021
Περιοχή: Ευρωπαϊκή Ένωση
Κατηγορία: Διοίκηση

Συζήτηση

Ακόμα κανένα επιχείρημα υπέρ.

Ακόμα κανένα επιχείρημα κατά.

Βοήθεια για την ενίσχυση της συμμετοχής των πολιτών. Θέλουμε, να ακούσουμε τα αιτήματα σας παραμένοντας ανεξάρτητοι.

Προωθήστε τώρα