Om mulig overtrædelse af Rådets forordning (EU) 2017/2063 af 13. november 2017 om restriktive foranstaltninger på baggrund af situationen i Venezuela.

Andrageren opfordrer til, at der foretages en undersøgelse af, hvorvidt Spanien har undladt at håndhæve Rådets forordning (EU) 2017/2063 af 13. november 2017 om restriktive foranstaltninger på baggrund af situationen i Venezuela i lyset af den utilstedelige omstændighed, at Delcy Rodriguez opholdt sig ved Adolfo Suarez de Barajas internationale lufthavn, til trods for at hun er underlagt sanktioner af EU for en række overtrædelser af menneskerettighederne og de grundlæggende rettigheder i Venezuela. Andrageren opfordrer indtrængende til, at Spanien afkræves en redegørelse for sine dispositioner og for, hvilke forholdsregler der vil blive truffet for at forhindre en gentagelse.