Namens EQUO Verdes Tarifa, over het infrastructuurplan voor de haven van Algeciras

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indienster legt uit dat de baai van Algeciras uit zes Natura 2000-gebieden bestaat, waarvan er vijf in Spanje liggen: Estrecho Oriental, Estrecho, Los Alcornocales, Marismas del Río Palmones, Fondos Marinos Marismas del Río Palmones, en een laatste gebied in Gibraltar: Southern Waters of Gibraltar. Indienster stelt dat de bevoegde autoriteiten de afgelopen jaren de systematische uitvoering hebben toegestaan van plannen en projecten die een negatief effect hebben op de zes Natura 2000-gebieden, aangezien de synergieën tussen deze verschillende plannen en projecten nooit in aanmerking zijn genomen. Daardoor is het aantal vervuilende industrieën in de baai van Algeciras en in Gibraltar jaar na jaar gestegen, waardoor de natuurlijke omgeving wordt vernietigd en de volksgezondheid ernstige schade wordt toegebracht. Zij klaagt over de groei van de industrie van zware metalen, ijzer en staal en chemicaliën in de regio, en over het gebruik van marien opvullingsmateriaal voor landwinning met het oog op de uitbreiding van de havenactiviteiten: dit alles heeft tot de vernietiging van waterrijke gebieden, estuaria en stranden geleid. Zij doet een oproep om het infrastructuurplan voor de haven van Algeciras, waarvan de milieu-impact momenteel wordt beoordeeld, stop te zetten en alle lopende projecten met schadelijke gevolgen stop te zetten en naar behoren te evalueren.

Link to the petition

Image with QR code