EU Rights Clinic -palvelun puolesta, direktiivin 2004/38/EY täytäntöönpanosta Belgiassa

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä valittaa Belgian viranomaisten tarkistavan systemaattisesti EU:n kansalaisten oleskeluoikeuden näiden hakiessa sosiaalietuuksia. Vetoomuksen esittäjän mielestä tämä systemaattinen tarkistus on direktiivissä 2004/38 säädettyjen periaatteiden vastaista. Vetoomuksen esittäjä toteaa, että direktiivin mukaan tällainen tarkistus olisi tehtävä vain, jos hakijan oleskeluoikeudesta on epäilyksiä, ei automaattisesti. Siksi vetoomuksen esittäjä pyytää vetoomusvaliokuntaa ryhtymään toimiin, jotta Belgian viranomaiset puuttuvat vetoomuksessa kuvattuun ongelmaan ja ratkaisevat sen. Vetoomuksen esittäjä myös pyytää Euroopan parlamenttia järjestämään asiasta kuulemisen, laatimaan valiokunta-aloitteisen mietinnön Belgian oletetusta unionin lainsäädännön virheellisestä soveltamisesta sekä esittämään Euroopan parlamentin päätöslauselmaesityksen, jossa kehotetaan Belgian viranomaisia korjaamaan ongelma.

Link to the petition

Image with QR code