Environment

EU:n hiilestä irtautumista koskevasta politiikasta valheellisena tekijänä ilmaston lämpenemisen yhteydessä

Vetoomuksen esittäjä arvostelee vahvasti Euroopan komission syrjivää kantaa ilmastonmuutospolitiikkaan erityisesti Puolan tapauksessa. Hän väittää, että komission politiikka perustuu virheelliseen käsitykseen siitä, että hiilidioksidi on ilmastonmuutoksen perimmäinen syy, ja vaatii tarkistamaan EU:n ilmasto- ja energiapaketin perustelut. Vetoomuksen esittäjä korostaa, että komission ilmastonmuutospolitiikassa ei pitäisi keskittyä maapallon lämpenemisen käsitteeseen, vaan siinä olisi tarkasteltava lämpötilan poikkeamaa maapallon pohjoisosassa. Hän painottaa, että maapallon pohjoisosan lämpötila ei ole paljon korkeampi kuin maapallon keskilämpötilan nousu viimeksi kuluneiden 50 vuoden aikana.