Health

97% achieved 9.000 for collection target
  1. Launched 18/09/2021
  2. Time remaining > 3 Wochen
I agree to the storage and processing of my personal data. The petitioner can see name and place and forward this information to the recipient. I can withdraw my consent at any time.

Kära fru von der Leyen,

uppskattningsvis 5,6 miljoner EU -medborgare lider av Long Covid - exakt statistik finns inte. De lider enormt och de flesta kan inte arbeta. Än så länge finns ingen terapi tillgänglig. 17 miljoner patienter med CFS/ME världen över delar samma öde.

C007 är ett läkemedel som utvecklats av BerlinCures som neutraliserar långa covidantikroppar. Det är lätt att administrera, har inga biverkningar och har hittills testats framgångsrikt i 5 läkningförsök på Erlangen universitetssjukhus. BC007 kan bota miljoner av de drabbade, det är världens första läkemedel mot Long Covid och CFS/ME!

Men utvecklingen stannade av eftersom ingen finansiering beviljades.

Vi ber dig, Frau von der Leyen, att ge EU -medel för ytterligare testning av BC007. Din partikollega Herr Laschet lovade mig personligen i programmet "Klartext" (9.9.21, 20h15, Zdf) att undersöka detta.

Massiv finansiering och minskning av byråkratiska hinder var möjliga när ett vaccin utvecklades. Ta hand om Long Covid och CFS/ME NU och gör snabb testning av BC 007 möjlig!

www.berlincures.de

www.mecfs.de

Reason

Långt Covid har redan rivit miljontals människor från sina liv enbart i Europeiska unionen. Än så länge finns inga terapier tillgängliga. BC 007 kan göra det möjligt för miljontals Long Covid -patienter i EU och så småningom många fler miljoner runt om i världen att få tillbaka sina liv. Det kan göra samma sak för miljontals CFS/ME -patienter som har lidit i decennier!

Samtidigt skulle välfärdsstaterna spara enorma summor pengar när det gäller sjuklön, invalidpension, rehabilitering och så vidare.

Tack för ditt stöd,

Helga Kuipers från Berlin

Thank you for your support, Sandro Osterburg from Magdeburg
Question to the initiator

Why people sign

• 9 days ago

I was a very sucessful environmental econom designing new instruments for the climate but now I can only work 2 hours a day at best. I'm not alone, ME/CFS affect millions of people in Europe, many house and bed bound. We want to be active and social as everyone els. Please do everything you can to find a cure! It seems to be possible to find one!

on 06 Oct 2021

I suffer from PACS

• on 05 Oct 2021

Är sjuk sen mars 2020 i PACS postakutcovidsyndrom Vill bli frisk och kunna börja jobba igen

• Mats Carlberg VåRGåRDA

on 05 Oct 2021

I suffer evry day Witherspoon symptoms from post-covid.

• on 05 Oct 2021

Jag har själv haft långtidscovid i 1,5 år och det har förstört mitt liv. Jag är 44 år, är lärare och har två barn.

Tools for the spreading of the petition.

Signing widget for your own website

API (interface)

/se/petition/online/finansiering-foer-bc-007-laekemedel-mot-long-covid-och-cfs-me/votes
Number of signatures on openPetition and, if applicable, external pages.
HTTP method
GET