Turkin toteuttaman Kyproksen miehityksen aiheuttamista tulonmenetyksistä

Petitioner
0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä tuomitsee Turkin vuonna 1974 toteuttaman Kyproksen miehityksen, joka rikkoi kansainvälisen oikeuden ja YK:n peruskirjan periaatteita ja pakotti noin 200 000 kyproksenkreikkalaista siirtymään kotiseudultaan, minkä vuoksi he menettivät omaisuutensa ja kotinsa. Vetoomuksen esittäjän perheen päätulonlähde oli maanviljely, ja he omistivat useita viljelylohkoja. Turkin miehityksestä alkaen ja tähän hetkeen saakka Turkista tulleet uudisasukkaat ovat viljelleet laittomasti vetoomuksen esittäjän perheen lohkoa ja saaneet tuloja sen tuotannosta. Tämän seurauksena vetoomuksen esittäjä ja muut pakolaiset ovat kärsineet ja kärsivät yhä valtavista tulonmenetyksistä. Vetoomuksen esittäjä pyytää Euroopan parlamentin vetoomusvaliokuntaa tutkimaan, miten Turkki voitaisiin velvoittaa korvaamaan tällaiset tulonmenetykset hänelle ja muille pakolaisille.

Link to the petition

Image with QR code