STOP SVINDEL med og misbrug af EU-MIDLER – gennem en bedre kontrol med afgørelser, gennemførelse og sanktioner

Petitioner not public
Europa-Kommissionen

Petition process is finished

Petition process is finished

1. Launched 2018
  3. Submitted
  4. Dialogue
  5. Finished

This is an European Citizens' Initiative.

EU's institutioner skal have mulighed for at udføre øget (herunder forudgående) kontrol med og gennemføre kraftigere sanktioner over for EU-lande, som ikke er medlemmer af Den Europæiske Anklagemyndighed. For at forebygge og straffe svig med EU-midler skal EU's institutioner have mulighed for at udføre øget kontrol med EU-lande, som ikke indgår i samarbejdet med Den Europæiske Anklagemyndighed. Heri indgår forudgående kontrol af finansiering og indkøb på risikobetonede områder. Vi foreslår, at denne øgede kontrol skal omfatte en fuldstændig undersøgelse af de nærmere omstænidgheder og offentliggørelse af svigagtige handlinger og andre overtrædelser, der skader EU's finansielle interesser.