På vegne af Élő Vidék Gazdaplatform, med to underskrifter, om påstået svindel med EU-midler i Slovakiet

Petycja jest adresowana do

1 Podpisy

Zbiórka zakończona

1 Podpisy

Zbiórka zakończona

1. Rozpoczęty 2019
  2. Zbiórka zakończona
  3. Przygotuj zgłoszenie
  4. Dialog z odbiorcą
  5. Decyzja

To jest petycja internetowa Parlamentu Europejskiego .

przekazywanie
Ta petycja jest również dostępna w polski .

Petition richtet sich an: Petitionsausschuss des Europäischen Parlaments

Andragerne klager over en angivelig alvorlig og systematisk svindel i forbindelse med fordelingen af EU's landbrugsstøtte i Slovakiet – en påstand, der blev fremsat for første gang af den myrdede journalist Ján Kuciak. Landbrugere hævder, at EU's direkte tilskud til landbrugsområder på ulovlig vis bliver fordelt til indflydelsesrige interessegrupper, der med direkte eller indirekte hjælp fra de kompetente slovakiske myndigheder anvender mafiametoder til at aftvinge landbrugsjord fra de retmæssige ejere, mens mindre landmænd tvinges i konkurs som følge af tab af indkomst og direkte betalinger. Andragerne mener, at dette bl.a. blev gjort muligt ved at skabe og opretholde en retlig ramme, der er fordelagtig for store iværksættere, ved at hindre og underminere håndhævelsen af eksisterende lovgivning og ved endemisk korruption i de relevante offentlige organer.

Link do petycji

Obraz z kodem QR

Odrywana kartka z kodem QR

pobierać (PDF)

Informacje na temat petycji

Petition gestartet: 24.09.2019
Petition endet: 23.09.2020
Region: Unia Europejska
Kategoria:

Brak argumentu ZA.

Nie ma jeszcze argumentu PRZECIW

Pomóż nam wzmocnić uczestnictwo obywateli. Chcemy, aby twoja petycja przyciągnęła uwagę i pozostała niezależna.

Wesprzyj teraz