Migration

Over onmiddellijk te nemen maatregelen ter bescherming van de leefomstandigheden en sociale zekerheidsrechten van landarbeiders in Foggia (Italië)

Indiener hekelt de ernstige omstandigheden waarmee veel migranten die werkzaam zijn in de regio Foggia, Puglia, in Italië worden geconfronteerd. Hij bekritiseert de toestand van verwaarlozing van deze buitenlandse seizoenswerkers die door de landeigenaars en autoriteiten worden uitgebuit en worden gedwongen te werken in onmenselijke omstandigheden, zonder arbeidsovereenkomst, verzekering of sociale zekerheid, en in betreurenswaardige sanitaire en gezondheidsomstandigheden. Hij voert aan dat de Italiaanse regering en de EU als landeigenaars verantwoordelijk zijn voor deze situatie en roept op tot het onmiddellijk nemen van maatregelen ter verbetering van de omstandigheden van deze gastarbeiders, met name met betrekking tot accommodatie, toegang tot water, gezondheid, arbeidsovereenkomsten en sociale zekerheid.