Over een Bulgaarse wet die volgens indiener niet strookt met Verordening 1896/2006 tot invoering van een Europese betalingsbevelprocedure

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Het verzoekschrift betreft regelgeving van het Bulgaarse Ministerie van Justitie tot goedkeuring van standaardformulieren voor de betalingsbevelprocedure, de aanvraag voor een betalingsbevelprocedure (artikel 410 van het Bulgaars wetboek van burgerlijke rechtsvordering) en andere documenten met betrekking tot de betalingsbevelprocedure. Indiener stelt dat deze regelgeving in tegenspraak is met het Unierecht, in het bijzonder Verordening (EG) 1896/2006 tot invoering van een Europese betalingsbevelprocedure, en bepaalde arresten van het Europees Hof van Justitie, die bindend zijn voor de lidstaten. Daarom dringt indiener er bij het Europees Parlement op aan om in te grijpen om de rechten van de burgers te waarborgen en ervoor te zorgen dat Bulgarije het EU-recht naleeft.