Environment

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Framställaren kritiserar att en del av Avenida de la Constitución i Santa Cruz de Tenerife befinner sig i uselt skick, vilket ger upphov till betydande och påtagligt buller. Framställaren uppger att hon har lämnat in skriftlig dokumentation till stöd för sina påståenden till örådet på Teneriffa (Cabildo Insular de Tenerife) och kommunfullmäktige i Santa Cruz de Tenerife, men att detta inte har lett någonvart. Enligt framställaren har de berörda myndigheterna åsidosatt direktiv 2002/49/EG om bedömning och hantering av omgivningsbuller och kränkt EU-medborgarnas grundläggande rättigheter, såsom rätten till hälsa, säkerhet, integritet och information. Hon undrar om det finns en uppdaterad åtgärdsplan för området och, om så är fallet, vilka åtgärder som kommer att vidtas på Avenida de la Constitución för att förhindra dess förfall och för att begränsa det buller som boende i området utsätts för. Framställaren föreslår också en rad åtgärder för att minska bullret.

Link to the petition

Image with QR code