Environment

Om støjforurening i Santa Cruz de Tenerife (Spanien)

Andrageren klager over den aktuelle situation med manglende reparation af et afsnit af Avenida de la Constitución i Santa Cruz de Tenerife, hvilket forårsager betydelige og åbenlyse støjgener. Andrageren påpeger, at hun har fremlagt skriftlig dokumentation til støtte for sine påstande for ørådet på Tenerife (Island) og byrådet i Santa Cruz de Tenerife, men uden held. Andrageren mener, at de relevante myndigheder har overtrådt direktiv 2002/49/EF om vurdering og styring af ekstern støj og Den Europæiske Unions borgeres grundlæggende rettigheder, såsom retten til sundhed, sikkerhed, integritet og retten til at blive informeret. Andrageren sætter spørgsmålstegn ved, om der findes en ajourført handlingsplan for området, og i bekræftende fald hvilke foranstaltninger, der efter planen skal gennemføres i Avenida de la Constitución for at forhindre, at situationen forværres og begrænse den støjforurening, som beboerne i området lider under. Andrageren foreslår også en række foranstaltninger, der skal træffes for at mindske den omtalte støjforurening.