Om territoriale kontinuitetsforpligtelser til luft- og søtransport for borgere og beboere på Sicilien

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren skriver for at protestere mod, hvad der tilsyneladende er en overtrædelse fra den italienske stats side af kravet om at sikre den territoriale kontinuitet i transportydelserne for sicilianske borgere og indbyggere. Han hævder, at offentlige og private transportselskaber, der leverer luft- og søforbindelser mellem Sicilien og de øvrige italienske regioner, handler monopolistisk og oligopolistisk. Ifølge andrageren har dette gjort de udbudte tjenesteydelser såvel utilstrækkelige med hensyn til tidsplan og hyppighed som alt, alt for dyre, og dette skaber alvorlige sociale og økonomiske trængsler for borgerne på Sicilien. Andrageren citerer dels EU-lovgivning om levering af luftfartsydelser, som giver medlemsstaterne mulighed for at pålægge forpligtelser til offentlige tjeneste i forbindelse med randområder, dels EU's statsstøtteregler for kompensation for offentlig tjeneste.

Link to the petition

Image with QR code