Alueellista jatkuvuutta koskevista velvollisuuksista Sisilian kansalaisille ja asukkaille lento- ja meriliikenteessä

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä kirjoittaa valittaakseen asiasta, jossa Italian valtio vaikuttaa rikkoneen vaatimusta varmistaa liikennepalvelujen alueellinen jatkuvuus Sisilian kansalaisille ja asukkaille. Hän väittää, että Sisilian ja Italian muiden alueiden välisiä lento- ja meriliikenneyhteyksiä tarjoavat julkiset ja yksityiset liikenneyhtiöt toimivat monopolistisesti ja oligopolistisesti. Vetoomuksen esittäjän mukaan tämän seurauksena tarjottavien palvelujen aikataulutus ja liikennöintiväli ovat puutteellisia, minkä lisäksi yhteydet ovat kohtuuttoman kalliita. Tämä aiheuttaa vakavia sosiaalisia ja taloudellisia vaikeuksia Sisilian kansalaisille. Vetoomuksen esittäjä siteeraa lentoliikenteen harjoittamista koskevaa EU:n lainsäädäntöä, jossa sallitaan jäsenvaltioille mahdollisuus asettaa julkisen palvelun velvoitteita syrjäisten alueiden osalta, sekä EU:n valtiontukisääntöjä julkisen palvelun korvauksista.

Link to the petition

Image with QR code