Om indførelse af en ensartet ordning for rabat på offentlig transport i EU for børn og unge under uddannelse, uanset deres nationalitet

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren hævder, at indførelsen af en ensartet rabatordning for børn og unge under uddannelse i alle medlemsstater ville forhindre forskelsbehandling på grundlag af nationalitet i andre medlemsstater. Han giver eksemplet Polen, hvor der kun gives rabat til børn og unge, der har ID-kort udstedt af polske skoler eller udenlandske skoler, der underviser i polsk, og eksemplet Kroatien, hvor der er forskel på, hvor stor rabat unge og børn får, afhængigt af deres nationalitet (kroatiske børn og unge betaler 5 % mindre). Andrageren opfordrer Parlamentet til at anvende et indirekte lovgivningsinitiativ til at opfordre Kommissionen til at tage dette spørgsmål op i form af et udkast til direktiv.

Link to the petition

Image with QR code