Om behovet for en uafhængig undersøgelse af beskyttelsen af personer, der indberetter overtrædelser af EU-retten (personlig sag)

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Andrageren hævder, at han under sit arbejde som arbejdsinspektør i Irland har oplevet talrige tilfælde, hvor arbejdsgiverne ikke overholder arbejdsmarkedslovgivningen. Andrageren gav udtryk for sine bekymringer over disse uregelmæssigheder over for sine foresatte, men de foretog sig intet. Andrageren besluttede derfor at iværksætte en formel procedure for indberetning af oplysninger om overtrædelser i overensstemmelse med irsk ret. Andrageren anfører, at han fra det øjeblik, hvor han iværksatte den procedure, og til sin pensionering var genstand for disciplinære foranstaltninger og intimidering fra sine foresattes side. Formålet med hans andragende er at protestere mod den situation, han blev udsat for som ansat på Workplace Relations Commission, hvor han mener, at hans foresatte agerede som dommer og part i sagen.