Environment

Med 2 medunderskrivere, på vegne af sammenslutningen Prawobrzeża, om opførelsen af en containerterminal i et Natura 2000-område i Świnoujście, Polen

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

3 supporters 3 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren, der repræsenterer sammenslutningen Prawobrzeże, er bekymret over, at den planlagte opførelse af en dybvandscontainerterminal iværksat af den maritime bestyrelse for havnene i Szczecin og Świnoujście i Natura 2000-området i Świnoujście vil have uoprettelige følger for miljøet. Projektområdet omfatter bl.a. to km strand og et naturreservat i Pommernbugten samt klitter, skov og flora og fauna, som udgør et økosystem, der er omfattet af fugledirektivet og habitatdirektivet. Hertil kommer, at lokale beboere frygter for deres sikkerhed på grund af en ophobning af potentielt farlige investeringer tæt på deres hjem (med en gasterminal til omladning og genforgasning af flydende naturgas, en brændstofterminal og omladning af svovl og kulstøv, som anvender primitive metoder i havnen blot 500 meter væk). Indbyggerne er bekymrede over, at opførelsen af containerterminalen, hvor alle slags varer, herunder brandbare og eksplosive materialer, vil blive omladet, vil øge risikoen for deres liv og sundhed. Andrageren understreger endvidere den turistmæssige værdi af dette kystområde og de sandsynlige uoprettelige konsekvenser af disse aktiviteter på lokalt plan og på den anden side af grænsen, da området ligger tæt ved grænsen til Tyskland.

Link to the petition

Image with QR code