Ingediend door A.M.G.(Spaanse nationaliteit) over het recht om in de moedertaal onderwijs te volgen

Petitioner
0 supporters 0 in European Union

Collection finished

0 supporters 0 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener klaagt dat zijn recht om in het stadium van voor- en vroegschoolse educatie in zijn moedertaal onderwijs te volgen systematisch wordt geschonden in het onderwijssysteem van Catalonië, en dat de onderwijsautoriteiten geen stappen ondernemen om dit te voorkomen. Deze schending gebeurt op een manier die vernederend is voor kinderen en hun familie. Er worden vaak discriminerende termen gebruikt, soms zelfs haatzaaiende taal, en dit breidt zich in veel gevallen uit tot de officiële media, die met belastinggeld worden gefinancierd. Dit kan volgens indiener worden gezien op Catalaanse televisiekanalen en met name op TV3. Indiener roept ertoe op deze feiten te onderzoeken, aangezien dat volgens hem niet mogelijk is via de organen van de Catalaanse onderwijsinspectie, die namens hem geen actie zullen ondernemen.

Link to the petition

Image with QR code