For Union of European Green Energy Manufacturers, om påstået fejlagtig gennemførelse af EU-direktiverne med hensyn til energimål

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren klager over påstået fejlagtig anvendelse af § 18 i de endelige og supplerende bestemmelser i den bulgarske energilov. Andrageren henviser til de lovgivningsmæssige ændringer, som de bulgarske myndigheder har indført, og som har ført til, at 324 vedvarende energitjenester arbejder med nettotab. Andrageren minder om den tilsyneladende fejlagtige fortolkning af definitionen af "national og europæisk støtteordning". Hun mener, at der er sket overtrædelser af direktiv 2009/28/EF og forordning (EF) nr. 1305/2013. Hun anmoder om en undersøgelse af Bulgariens forsømmelser for så vidt angår korrekt gennemførelse af EU-retten og landets mulige tilsidesættelse af sine energimål, som truer bæredygtigheden af alle projekter, der finansieres af Den Europæiske Landbrugsfond for Udvikling af Landdistrikterne (ELFUL).

Link to the petition

Image with QR code