Miljø

For borgergruppen Plataforma Ciudadana "Salvemos Mesa y Sus Comarcas", om opførelse af et stort svinebrug og et bioforgasningsanlæg i den spanske kommune Ayora (Valencia) og dens omgivelser

Kampanje tas opp
1 tilhenger 1 inn Den europeiske union

Innsamling ferdig

1 tilhenger 1 inn Den europeiske union

Innsamling ferdig

1. Startet 2019
  2. Innsamling ferdig
  3. Forbered innlevering
  4. Dialog med mottaker
  5. Beslutning

Dette er en nettbasert petisjon av Europaparlamentet .

Videresending

Andrageren anfører, at en virksomhed har opført et stort svinebrug og et bioforgasningsanlæg i Ayora (Valencia), uden at borgerne eller de politiske grupper, som ikke er repræsenteret i byrådet, forinden blev underrettet derom. Samme virksomhed har desuden anmodet om tilladelse til at opføre tre andre meget store svinebrug, der skal støde op til det førnævnte. Andrageren anmoder Udvalget for Andragender om indtrængende at opfordre Kommissionen til at undersøge de påståede overtrædelser af EU-lovgivningen vedrørende vand, naturtyper og vilde dyr og planter, vurdering af indvirkningen på miljøet og om adgang til officielle dokumenter. Kommissionen bør også træffe de nødvendige foranstaltninger for at forpligte de berørte myndigheder til at overholde EU-lovgivningen. Europa-Parlamentet bør vedtage et særdirektiv om intensive husdyrbrug og indtrængende opfordre Kommissionen til at undersøge, om de projekter, der udvikles ved hjælp af EU-midler, er i overensstemmelse med den relevante EU-lovgivning.

Link til kampanjen

Bilde med QR-kode

Avrivningslapp med QR-kode

nedlasting (PDF)

Ingen PRO-argument ennå.

Ingen CONS-argument ennå.

Bidra til å styrke innbyggermedvirkning. Vi ønsker å gjøre dine bekymringer hørt samtidig som vi forblir uavhengige.

Markedsfør nå