Ulkomaisilla rekisterikilvillä varustettujen ajoneuvojen väitetystä takavarikoimisesta Kreikan tullissa

Vetoomuksen esittäjä väittää, että Kreikan laki 2960/2001 (kansallinen tullikoodeksi) on ristiriidassa EU:n lainsäädännön kanssa. Hän väittää erityisesti, että Kreikan tulli ja poliisi takavarikoivat usein suoraan ulkomaisilla rekisterikilvillä varustetut ajoneuvot, suorittavat kreikkalaisille ja muille EU:n kansalaisille suhteettomia ja nöyryyttäviä tarkastuksia ja määräävät toisinaan jopa 20 000 euron suuruiset sakot. Vetoomuksen esittäjä paheksuu myös sitä, että kreikkalaisille ja muille EU:n kansalaisille lankeaa hallinnollinen taakkaa todistaa, että he ovat ulkomailla rekisteröityjen autojen laillisia käyttäjiä ja että he oleskelevat ulkomailla vähintään 185 päivää vuodessa. Vetoomuksen esittäjä väittää myös, että Kreikan tullin raja-asemat rikkovat yleistä tietosuoja-asetusta (EU) 2016/679 henkilötietojen säilyttämisessä ja käsittelyssä.