Welfare

Over het feit dat de Italiaanse arbeidstijdenwetgeving niet in overeenstemming is gebracht met de Europese wetgeving

Indiener klaagt over het feit dat de Italiaanse arbeidstijdenwetgeving niet in overeenstemming is gebracht met de Europese wetgeving. Op grond van Richtlijn 2003/88/EG moeten de lidstaten de nodige maatregelen treffen opdat nachtarbeiders wier werk bijzondere risico's dan wel grote lichamelijke of geestelijke spanningen met zich meebrengt, niet langer dan acht uren in een periode van 24 uur werken. Volgens indiener worden deze bepalingen in Italië niet nageleefd en schiet de bescherming van arbeiders in Italië tekort. Indiener vestigt in het bijzonder de aandacht op nachtarbeid verricht door artsen en verpleegkundigen die in dienst zijn bij organisaties voor gezondheidszorg. Hij verzoekt het Europees Parlement daarom om te waarborgen dat Italië de Europese arbeidstijdenwetgeving eerbiedigt.