Over de vaststelling van gemeenschappelijke regels inzake compensatie bij instapweigering, annulering of langdurige vertraging van vluchten

Indiener geeft aan dat een luchtvaartmaatschappij niet bereid was hem een schadevergoeding uit te keren nadat zijn vlucht geannuleerd was als gevolg van stakingsacties van de werknemers van de luchtvaartmaatschappij. Hij klaagt erover dat deze maatschappij zich niet hield aan Verordening (EG) nr. 261/2004, en verzoekt de Europese Unie deze zaak te onderzoeken. Indiener stelt tevens voor een onafhankelijk orgaan op te zetten om te controleren of luchtvaartmaatschappijen Verordening (EG) nr. 261/2004 naleven, en merkt op dat het feit dat de luchtvaartmaatschappij in zijn geval Verordening (EG) nr. 261/2004 niet naleefde een onrechtmatig concurrentievoordeel voor deze maatschappij opleverde ten opzichte van andere luchtvaartmaatschappijen.