Over de tenuitvoerlegging van Richtlijn 2004/38/EC in Frankrijk

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener hekelt het niet-uitgeven door de Franse gemeentelijke autoriteiten van verblijfsdocumenten aan EU-burgers die rechtmatig in Frankrijk verblijven, hetgeen resulteert in een schending van Richtlijn 2004/38/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 betreffende het recht van vrij verkeer en verblijf op het grondgebied van de lidstaten voor de burgers van de Unie en hun familieleden. In de ogen van indiener belemmert dit de burgers in kwestie bepaalde rechten uit te oefenen die zijn gekoppeld aan het EU-burgerschap en leidt het tot arbitraire discriminatie ten opzichte van de Franse onderdanen. In het verzoekschrift wordt verder benadrukt dat het tekortschieten van de Franse autoriteiten met name problematisch is voor Britse burgers, aangezien zij na de brexit mogelijk hun recht op verblijf niet kunnen aantonen zonder verblijfspapieren.In het licht van het bovenstaande roept indiener de Commissie verzoekschriften op maatregelen te treffen om te garanderen dat de Franse autoriteiten de aangekaarte kwestie spoedig oplossen en moedigt hij de Commissie verzoekschriften onder meer aan een initiatiefverslag over het onderwerp op te stellen en een korte ontwerpresolutie bij het Europees Parlement in te dienen.

Link to the petition

Image with QR code