Bildung

Om systemiske løsninger på behandlingsfaciliteter og undervisningsfaciliteter for børn og unge med sociale problemer i Polen

Katarzyna Krella
Collection finished
  1. Launched September 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren henviser til situationen for polske børn, der fungerer dårligt i et traditionelt uddannelsessystem på grund af traumatiske oplevelser, psykiatrisk behandling og forskellige psykiske lidelser. Ifølge andrageren har disse børn, som midlertidigt ikke er i stand til at tilpasse sig, i de seneste år ikke modtaget tilstrækkelig systemisk støtte. I det nuværende system med specialskoler og reintegrationsfaciliteter findes der ingen særlige centre for yngre børn mellem 7 og 13 år. Andrageren mener, at børn, der intellektuelt er velfungerende, men som ikke egner sig til traditionel uddannelse på grund af fysiske eller posttraumatiske årsager bør anbringes i 24 timers åbne centre (døgninstitutioner) og tilbydes diagnostik, uddannelse og terapeutisk bistand. Ifølge andrageren bør lovgivningen ændres så hurtigt som muligt, og der bør tilrettelægges et system for pleje på en sådan måde, at denne kategori af børn ikke udelukkes, og deres positive udvikling fremmes.

Thank you for your support, Katarzyna Krella

openPetition international