Minority protection

Om påstået kønsdiskrimination på grund af krav til mænds påklædning fra hoteller/restauranter

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren hævder, at reglerne om krav til påklædning på hoteller, navnlig i Spanien, men generelt i EU, hovedsagelig vedrører mænd, mens disse regler sjældent angår kvinder. Andragerens kritik er primært rettet mod reglerne om krav til påklædning i restaurantområderne. Andrageren hævder, at en sådan differentiering mellem mænd og kvinder er en overtrædelse af Rådets direktiv 2004/113/EØF af 13. december 2004 om gennemførelse af princippet om ligebehandling af mænd og kvinder i forbindelse med adgang til og levering af varer og tjenesteydelser, som forbyder enhver form for direkte eller indirekte forskelsbehandling på grundlag af køn. Han blev angiveligt nægtet adgang til en restaurant iført shorts, mens en kvinde bag ham, der bar kortere shorts, fik lov at komme ind i restauranten. Andrageren vedlægger desuden en detaljeret undersøgelse i så henseende af de hoteller, der promoveres af et charterselskab på Fuerteventura.

Link to the petition

Image with QR code