Minority protection

Hotellien ja ravintoloiden miehiin soveltamista pukeutumissäännöistä seuraavasta väitetystä sukupuoleen perustuvasta syrjinnästä

Vetoomuksen esittäjän mukaan hotellien soveltamat pukeutumissäännöt yleisesti EU:n alueella, mutta etenkin Espanjassa, koskevat lähinnä miehiä ja ainoastaan harvoissa tapauksissa myös naisia. Vetoomuksen esittäjä viittaa lähinnä ravintoloissa sovellettaviin pukeutumissääntöihin. Vetoomuksen esittäjän mukaan erottelu miehiin ja naisiin rikkoo miesten ja naisten yhdenvertaisen kohtelun periaatteen täytäntöönpanosta tavaroiden ja palvelujen saatavuuden ja tarjonnan alalla 13. joulukuuta 2004 annetun neuvoston direktiiviä 2004/113/EY, jossa kielletään kaikenlainen sukupuoleen perustuva välitön tai välillinen syrjintä. Hänen mukaansa häneltä oli kielletty pääsy ravintolaan shortsien takia, vaikka hänen takanaan tullut, lyhyempiin shortseihin pukeutunut nainen päästettiin sisälle. Vetoomuksen esittäjä esittää lisäksi yksityiskohtaisen selvityksen erään matkanjärjestäjän Fuerteventuralla tarjoamien hotellien toiminnasta aiheeseen liittyen.