Om påstået forskelsbehandling af fastboende udlændinge i Malta

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren hævder, at Rådets direktiv 2003/109/EF om tredjelandsstatsborgeres status som fastboende udlændinge havde til formål at skabe gunstige betingelser for ansættelse af fastboende udlændinge i andre medlemsstater. På dette grundlag beklager han, at sådanne fastboende udlændinge skal overholde meget strengere krav og modtager en langsommere behandling af ansøgninger end tredjelandsstatsborgere, der ansøger om en kombineret tilladelse i henhold til bestemmelserne i direktiv 2011/98/EU. En lignende situation gør sig gældende for tredjelandsstatsborgere, der er omfattet af direktiv 2009/50/EF og direktiv (EU) 2016/801. Derfor foreslår andrageren, at direktiv 2003/109/EF ændres for at sikre, at fastboende udlændinge i andre medlemsstater under ingen omstændigheder skal overholde strengere krav eller udsættes for langsommere behandling af ansøgninger end tredjelandsstatsborgere, der indgiver deres ansøgning i henhold til direktiv 2011/98/EU eller direktiv 2009/50/EF og (EU) 2016/801.

Link to the petition

Image with QR code