Om en formodet tilsløring af misbrug af EU-midler og destruktion af bulgarske husdyr

Petitioner
2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren klager over den vilkårlige aflivning af husdyr i visse regioner i Republikken Bulgarien under påskud af smitte med pest. Andrageren mener, at de vedtagne foranstaltninger er uforholdsmæssige – dvs. aflivning, anholdelse af personer, der forsvarer dyrenes ret til livet, og fly, der sprøjter vaccine over området. Sådanne vacciner danner antistoffer hos dyrene, som senere anvendes som en forudsætning for at slå dem ihjel. Det hævdes, at repræsentanter for Kommissionen har besøgt de berørte områder, men ingen af de lokale borgere har mødt dem. Ifølge andrageren er aflivning af sunde dyr et middel til at skjule et stort antal husdyr, som angiveligt ikke findes, hvortil den statslige landbrugsfond – betalingsorganet – har ydet et stort støttebeløb. Da de berørte personer indbragte sagen for at gøre indsigelse mod afgørelsen om aflivning, afviste Domstolen imidlertid at tage sagen op med den begrundelse, at afgørelsen fra det bulgarske agentur for fødevaresikkerhed ikke kan påklages.

Link to the petition

Image with QR code