Oletetusta EU:n rahoituksen väärinkäytön salaamisesta ja bulgarialaisen karjan tuhoamisesta

Petitioner
2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2019
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Vetoomuksen esittäjä kertoo, että tietyillä Bulgarian tasavallan alueilla tapetaan mielivaltaisesti karjaa ruttokontaminaation verukkeella. Vetoomuksen esittäjän mielestä toteutetut toimenpiteet ovat suhteettomia, sillä alueella on sovellettu eutanasiaa, eläinten elinoikeuksia puolustavia ihmisiä on pidätetty ja lentokoneista on suihkutettu alueelle rokotteita. Kyseisten rokotteiden vuoksi eläimille muodostuu vasta-aineita, mitä pidetään myöhemmin perusteena niiden tappamiselle. On väitetty, että Euroopan komission edustajat olisivat vierailleet kyseisillä alueilla, mutta kukaan paikallinen ihminen ei todellisuudessa ole tavannut heitä. Vetoomuksen esittäjän mukaan terveiden eläinten hallittu eutanasia on keino pimittää huomattava määrä väitetysti olemassa olematonta karjaa, jonka osalta maatalousalan valtionrahasto on myöntänyt huomattavia määriä tukea. Kun asianosaiset ihmiset vaativat tuomioistuimessa eutanasiamääräyksen kumoamista, tuomioistuin eväsi oikeustoimikeinot sillä perusteella, että Bulgarian elintarviketurvallisuusviranomaisen määräyksestä ei voi valittaa.

Link to the petition

Image with QR code