Gesundheit

Om de risker som smarta mätare och 5G innebär för hälsan

Filipe Marques
  1. Launched 14/01/2020

Framställaren hävdar att obligatorisk användning av smarta mätare och framtidens 5G kan bli en allvarlig hälsorisk, framför allt för utsatta personer i samhället. Han säger sig aldrig fått något svar från Luxemburgs myndigheter när han bad att få ta del av en studie från hälsovårdsministeriet, vilken tagits fram med tanke på att smarta mätare och 5G ska börja användas. Han anser att obligatorisk användning av sådana don strider mot principerna i artikel 2 i EU-fördraget, såsom människans värdighet, frihet och demokrati. I sin framställning hänvisar han till olika områden i samhället, såsom sjukhus och skolor, och även till olika lösningar som skulle kunna bli aktuella.

Thank you for your support, Filipe Marques