Environment

Og 70 medunderskrivere, om modstand mod opførelsen af et nyt indkøbscenter i provinsen Monza e Brianza

Petitioner
1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1 supporter 1 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Andrageren opfordrer til, at det projekt for et nyt indkøbscenter, der har sigte på at "sanere" et nedslidt område i Brianza, hvor den tidligere møbelfabrikant Medaspan har til huse, skrinlægges. Andrageren fremfører følgende argumenter til støtte for sin holdning: a) det høje niveau af luftforurening i det pågældende område, som er et af de højeste i Europa, b) den stigning i vejtrafikken, som det nye center vil forårsage, c) indvirkningen på folkesundheden som følge af den øgede koncentration af kræftfremkaldende stoffer i luften, d) en mulig overtrædelse af direktivet om vurdering af indvirkningen på miljøet, som foreskriver, at der skal foretages en fuldstændig screeningsprocedure for denne type projekter, e) den socioøkonomiske virkning af at åbne et nyt center for derefter at lukke det igen, hvilket kan blive en realitet, idet der allerede er et stort antal konkurrenter i området.

Link to the petition

Image with QR code