Environment

Gesteund door circa 70 medeondertekenaars, tegen de bouw van een nieuw winkelcentrum in de provincie Monza en Brianza

1 supporter 1 in European Union

1 supporter 1 in European Union

Indiener verzoekt om stopzetting van het project voor een nieuw winkelcentrum, dat moet dienen voor de 'herontwikkeling' van een in verval geraakt gebied van Brianza en dat gerealiseerd moet worden op het terrein van het voormalige meubelbedrijf Medaspan. Indiener geeft de volgende argumenten voor zijn standpunt: a) de hoge luchtvervuiling van het gebied in kwestie, een van de hoogste in Europa; b) het autoverkeer dat door een nieuw winkelcentrum zou toenemen; c) de gevolgen voor de volksgezondheid door de hogere concentratie kankerverwekkende stoffen in de lucht; d) een mogelijke schending van de richtlijn betreffende de milieu-effectbeoordeling, die voorziet in de volledige ‘screening’ van dergelijke projecten; e) de sociaaleconomische gevolgen van de opening van het nieuwe winkelcentrum en de daaropvolgende sluiting die eventueel noodzakelijk is omdat reeds diverse concurrerende bedrijven in dit gebied actief zijn.