Och undertecknad av ytterligare 2 personer, om översynen av förordning (EU) nr 168/2013 om godkännande av och marknadstillsyn för två- och trehjuliga fordon och fyrhjulingar

Framställaren begär att förordning (EG) nr 168/2013 ska ses över för att se till att bromsslangarna i låsningsfria bromssystem (ABS) endast utrustas med standardbanjokopplingar i båda ändarna av flexibla bromsslangar, att standarder ska fastställas och att hållbarhetsåtgärder för ABS-modulatorer/pumpenheter och ABS-systemets elektroniska styrenheter tas i bruk samt en obligatorisk förlängd garanti på minst 160 000 km och att ABS-systemen ska kunna kopplas på/av när de används. Framställaren tillhandahåller dessutom en rad tekniska uppgifter som han anser att konsekvensbedömningen av en eventuell översyn av förordning (EG) nr 168/2013 bör omfatta.