Environment

Namens het Comité René Cassin, over de behandeling van stedelijk afvalwater in een wijk (El Polígono Sur) in het zuiden van de Spaanse stad Sevilla

Petitioner
2 supporters 2 in European Union

Collection finished

2 supporters 2 in European Union

Collection finished

1. Launched 2020
  2. Collection finished
  3. Prepare submission

Dies ist eine Online-Petition of the European Parliament.

forwarding

Indiener maakt zich zorgen over vervuiling in de Sevilliaanse wijk Polígono Sur wegens problemen met de behandeling van stedelijk afvalwater. Hij is lid van een organisatie zonder winstoogmerk die de bewoners van de wijk sinds 2013 kosteloze bijstand verleent. Naar eigen zeggen hebben mensen in de wijk zich voor hulp tot zijn organisatie gewend uit onvrede over hun mensonwaardige levensomstandigheden. Indiener heeft foto's van de vervuiling bezorgd. Volgens hem bevat het afvalwater koolwaterstoffen, lood, uitwerpselen, urine en allerlei afval dat insecten en ratten aantrekt. Hij beweert dat de gezondheidsproblemen in de wijk hierdoor zijn verergerd en dat het vervuilde water alsook muizen en ratten infecties veroorzaken. Volgens indiener zijn er wel middelen vrijgemaakt om de toestand te verbeteren, ook vanuit het Europees Fonds voor regionale ontwikkeling (2006-2014), maar desondanks zien bepaalde delen van de buurt er nog net hetzelfde uit: verloederd en onbewoonbaar. Hij heeft contact opgenomen met tal van lokale, regionale en nationale autoriteiten, waaronder de Andalusische ombudsman, de burgemeester van Sevilla en de welzijnsraad. Volgens hem bleven reacties uit en voldoet Spanje niet aan Richtlijn 91/271/EEG inzake de behandeling van stedelijk afvalwater. Daarom verzoekt hij het Parlement om hulp.

Link to the petition

Image with QR code