Namens de Panhelleense vereniging voor het welzijn van paardachtigen (Ippothesis), over het gebrek aan traceerbaarheid van paardachtigen vanwege een schending van het EU-recht door de Griekse autoriteiten

Indienster hekelt de schending van het EU-recht door Griekenland, d.w.z. de niet-naleving van Uitvoeringsverordening (EU) 2015/262 van de Commissie van 17 februari 2015 tot vaststelling van voorschriften overeenkomstig de Richtlijnen 90/427/EEG en 2009/156/EG van de Raad met betrekking tot de methoden voor de identificatie van paardachtigen (verordening paardenpaspoort).Ook stelt ze dat Griekenland voorafgaand hieraan heeft verzuimd om de vorige verordening, Verordening (EG) nr. 504/2008 van de Commissie wat betreft methoden voor de identificatie van paardachtigen, na te leven. Deze verordening was sinds 1 juli 2009 van toepassing en is met ingang van 1 januari 2016 ingetrokken toen de nieuwe verordening in werking trad.Op 17 april 2019 heeft indienster ook een klacht ingediend bij de Europese Commissie (CHAP (2019)01176) wegens schending van de Uitvoeringsverordening (EU) 2015/262 door het Griekse Ministerie van Landbouw en elke andere betrokken autoriteit.